23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

"BKH ger konsumentförening rätt"

"Bedömningsnämnden för Kost-Hälsainformation, BKH, ger Konsumentföreningen Stockholm rätt i att Carlshamns mejeri har haft ett alltför förenklat budskap i sin reklam för margarinet Benecol", uppger Konsumentföreningen Stockholm i ett pressmeddelande.

Enligt Konsumentföreningen anser nämnden också att Skånemejeriers reklam för dryckerna Proviva och Proviva Active innehåller flera missvisande påståenden om deras hälsoeffekter.

- Det är givetvis glädjande att vi får rätt, men samtidigt är det bedrövligt att vi gång på gång tvingas anmäla livsmedelsföretag som inte följer det frivilliga regelverk för hälsopåståenden i marknadsföringen som livsmedelsbranschen själv har sjösatt, säger Louise Ungerth, chef för konsumentfrågor på Konsumentföreningen Stockholm, enligt pressmeddelandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|