23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ica satsar på dagspress

Ica-Stig, Ica-Sonia och Ica-Markoolio får kliva tillbaka från reklamscenen nästa vecka till förmån för en printkampanj där Ica slår ett slag för innehållsdeklarationen på livsmedelsförpackningarna.

Det skriver tidningen Resumé.

Tisdagen efter påsk har Ica köpt annonsutrymme i dagspress som motsvarar en räckvidd över 70 procent av landets befolkning. Priset väntas landa på ett par miljoner kronor.

- Det här är ett väldigt komplext budskap som känns väldigt svårt att kommunicera på 45 sekunder i en reklamfilm. Det var faktiskt King själva som kom med förslaget att göra en printannons i stället, säger Christopher Overton, kampanjprojektledare vid Ica, till Resumé.

Printkampanjen ska lära svenskarna att kunna utläsa vad livsmedelsförpackningarna verkligen innehåller – och att kunna avgöra vad verkligen som är hälsosam kost i butikerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.032|instance-web03