23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Procordia lanserar ny dryck

Procordia Food lanserar nu en helt ny dryck: Bob Mixx. Enligt ett pressmeddelande innehåller den mer frukt och 25 procent mindre socker än traditionell saft och läsk.

- Föräldrar är medvetna om att aktiva barn och ungdomar behöver dricka mycket, men också att många barn får i sig för mycket socker, säger produktchefen Jenny Sjölander enligt ett pressmeddelande.

Procordia Food har under 2003 utvärderat samtliga 700 produkter från ett näringsmässigt perspektiv. Enligt de nya riktlinjerna ska företaget sträva efter att produkter eller färdigrätter näringsmässigt ska vara minst lika bra som om man själv, med hjälp av ett traditionellt recept, tillagar dessa i hemmet eller i restaurangköket.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03