23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ännu ett Guldägg till Ica-reklam

För tredje året i rad belönades reklambyrån King med ett guldägg i klassen reklamfilm för sin Ica-reklam. Reklambyrån Lowe Brindfors vann för Coops utomhusreklam för ekoägg.

"Att hitta ett vinnande koncept är svårt. Att se till att detta vinnande koncept är i full vigör efter tre år är ännu svårare", är juryns motivering.

I klassen direktreklam tog Lowe Brindfors hem segern med Folkoperans Maskeradbalen med motiveringen: "En rykande het dossier från kriminalpolisen om ett av Sveriges mest uppmärksammade mordfall. Bevis, foton, obduktions- och förhörsprotokoll. Allt som behövs för att kasta nytt ljus kring mordet på Gustav III."

Kategorin utomhusreklam gick också till Lowe Brindfors för dess reklam på telefonkiosker som liknades vid hönsburar för att uppmärksamma Coops ägg från frigående höns.

Guldägget i sammanlagt tolv kategorier delades ut på tisdagskvällen i samband med den årliga tävlingen som i år hölls på Berns i Stockholm.

Guldäggstävlingen arrangeras av branschorganisationen Sveriges reklamförbund.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03