23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sardus testar intelligenta etiketter

Börsnoterade livsmedelsproducenten Sardus har inlett test av en intelligent etikett för kylvaror, som avslöjar om kylkedjan har brutits.

Etiketten, som har utvecklats av Lundaföretaget Bioett, består av en elektrisk krets och innehåller ett enzym, som reagerar på värme, skriver koncernen i ett pressmeddelande.

Sardus tillverkar påläggsprodukter och levererar djupfrysta livsmedel för storhushåll. Produkterna marknadsförs med varumärken som Pastejköket, Arbogapastej, Lönnebergaskinka, Onsalakorv, Charkdelikatesser, Geas blodpudding, Falbygdens Ost , 3-Stjernet med flera.

Sardus är noterat på Stockholmsbörsens A-lista.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|