23948sdkhjf

Hög kännedom om Kravmärket

96 procent av alla konsumenter känner igen Kravmärket. Det visar en ny konsumentundersökning.

Studien visar att Kravmärket är ett av de mest välkända varumärkena i Sverige. Förra gången kännedomen mättes var 2002. Då kändes märket igen av 93 procent av de tillfrågade. I fjol hade kännedomen ökat till 96 procent, enligt ett pressmeddelande.>/p>

Nära hälften av konsumenterna tror att de kommer att öka sina Kravinköp under de närmaste åren.

– Det är särskilt glädjande att Krav har en så bred folklig förankring. Det är gamla och unga, storstad och landsbygd, singlar och familjer som köper Kravmärkt mat. Inte alls bara en liten engagerad klick, som man kanske kan tro, säger Lena Söderberg, vd för Krav.

Mätningen bygger på svar från drygt 2 000 konsumenter i åldrarna 16-70 år och ingår i undersökningen Mat i Sverige som genomförs varje år av undersökningsföretaget LUI.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

2.822