23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidl och Netto snabbast växande

Lågpriskedjorna Lild och Netto ökar sin försäljning mest i Sverige. Störst marknadsandelar har de tagit på glass, godis och drycker.

Svenska Dagbladet publicerar i dag siffror från undersökningsföretaget GfK Sverige. På ett år har Lidl nästan fördubblat sin marknadsandel, från 1 procent till 1,9 procent vilket motsvarar en försäljning på cirka 4,1 miljarder kronor. Netto ökar också sin försäljning som beräknas vara omkring 3,3 miljarder kronor.



– Lidl växer givetvis tack vare att nya butiker öppnas, men våra mätningar visar också att kunderna handlar mer och oftare i de befintliga butikerna, vilket ökar marknadsandelen, säger Fredrik Ydell på GfK Sverige till SvD.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095