23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidls mediebild mer positiv

Konflikten vid lagret i Kungälv påverkade mediebilden av Ica negativt under januari. Lidl tycks dock ha ridit ut den värsta kritikstormen, visar Mediabarometern, som Observer gjort för Fri Köpenskaps räkning.

När pressen skriver om dagligvaruhandeln så handlar nästan varannan artikel om Ica, enligt Observers siffror. 41 procent av den totala publiciteten rörde i januari dagligvarujätten.



Både Ica och Coop får se upp. I var fjärde publicering i dagspressen förekommer de två kedjornas varumärken i något negativt sammanhang.



Läs mer om Mediebarometern i Fri Köpenskaps papperstidning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078