23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

McDonalds kämpar mot stereotyp

McDonalds har tröttnat på att bli betraktade som ett stereotypt låglöneföretag och nu tar man upp kampen mot det genom en omfattande kampanj.

Enligt Financial Times vill företaget visa en ny sida och ett arbete

där ska vara stimulerande och ge goda karriärmöjligheter. Via ett

internt meddelande reagerar David Fairhurst, som är personalchef på

företaget, på den orättvisa bilden.

– Vi tycker att uttrycket är omodernt och inte alls reflekterar

verkligheten. Dessutom är det förolämpande för alla begåvade och hårt

arbetande medarbetare hos oss som tjänar allmänheten dagligen, säger

han enligt Dagens Industri.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.064