23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Delicato-kampanjen bättre än väntat

Under hösten presenterades Delicatos kampanj med utomhusreklam, producerad av reklambyrån Ogilvy. Enligt vd Peter Larsson har effekten blivit bättre än väntat.

Totalt har kampanjen kostat drygt 5 miljoner kronor och den har varit en stor succé, säger han till tidningen Resumé.



– Försäljningen har varit fantastiskt positiv, inte minst kopplat till



den senaste fasen. Garanterat fri från fullkorn har dragit väldigt



mycket fokus och har blivit budskapet i kampanjen, säger han. Det är en



bra kommunikativ kampanj och vi har ett bra försäljningsprogram. Det



återstår att se vad den långsiktiga effekten blir. Men vi har lyckats



väldigt bra hittills. Jag hade inte vågat tro att det skulle gå så här



bra, fortsätter han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089