23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pågen stämmer Wasabröd

Det är oseriöst att sälja bröd med ett batningslöfte anser Pågen som därför stämmer Wasabröd i marknadsdomstolen, för vilseledande marknadsföring.

Wasabröd har i två år drivit en kampanj där man framställer mjukt bröd som ohälsosamt jämfört med hårt bröd.



– Det är djupt oseriöst när man lättsinnigt försöker förmå



konsumenterna att ändra sina brödvanor utifrån ett bantningsargument.



Dessutom underminerar Wasabröds reklam det långsiktiga arbete för



folkhälsan som bland andra Livsmedelsverket driver, säger Pågens vd Mats Hallkvist, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079