– Nej det gjorde vi egentligen inte. Vi brukar inte köra med sådana
grejer. Det blir centrala utskick som vanligt. Jag vet att Ica brukar
göra annonser där de gratulerar till segern men vi gör inget sådant.
Märkte ni att kunderna köpte mer för att fira segern?
– Absolut, det kom ju 10 000 fler personer till stadskärnan för att
fira och alla samlades på torget. De rörde sig på stan och kom förstås
till oss för att handla. Det blev mest mindre köp som dricka och godis
men vissa handlade för att äta efter firandet. Under själva matchen
var det lugnt i butiken, så brukar det vara. Men före och efter matchen
handlade folk mycket, jag känner igen det sedan tidigare. Det gick nog
ännu bättre för Hemköp på torget för de låg närmare själva
firandet.
Påverkade det butiken på något annat sätt?
– Nej, vi behövde inte ta in någon extra personal och vi märkte inte av
att det blev stökigt i butiken. Vi fick en klar ökning i försäljningen men jag har inga siffror.
Text: Camilla Myrsten