23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sears vill logga nätanvändare

Detaljhandelsföretaget Sears Holdings, det tredje största i USA,   vill veta allt om hur konsumenter använder internet. Med lotterivinster på 5 000 dollar per månad som lockbete ska kunderna  ska vika ut hela sitt surfande för företaget.

Sears gör satsningen för att bättre förstå nätanvändande och näthandel och därmed få bättre fart på sin egen försäljning via internet. I dg antas den vara värd över två miljarder dollar per år, men antalet besökare hamnar i skuggan av jättar som Wal-Mart och JC Penney.För att få vara med denna kundpanel, och delta i lotteriet, ska deltagarna ladda ned en speciell programvara som loggar i princip allt surfande, berättar Financial Times. Seras har dock lovat att göra allt som är ekonomiskt rimligt för att känslig information som lösenord, kontokortsnummer och nummer till bankkonton rensas bort.Genom att vara med i panelen inbjuds deltagarna också till ett forum där de får direkt kontakt med kedjans ledande befattningshavare och därmed har en chans att tala om vad som fungerar i handeln i dag och vad som är i stort behov av förändring.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094