23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Liverpools framgång bingo för Carlsberg

Att fotbollslaget Liverpool nått Champions League-finalen gör att  Carlsbergs marknadsavdelning kan slå klackarna i taket.

Bryggeriet är mångårig sponsor av laget och när laget springer in på stadion i Aten 23 maj kommer Carlsbergs logga att exponeras för närmare 300 miljoner tv-tittare världen över.Bryggeriets internationelle sponsorchef Keld Strudahl säger till tidningen Børsen att värdet kan räknas i tvåsiffriga miljonbelopp. I euro och enbart i Europa.Men intresset för finalen är stort även i Asien, där Carlsberg har stor försäljning.I morgon presenterar Carlsberg sitt kvartalsresultat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089