23948sdkhjf

Hallå…Kristin Andersson, informationschef på Hemköp

Det ryktas att Hemköp ska utveckla sina emv-varor och satsa mer på dem. Kan du berätta om satsningen?

– Ja det stämmer vi ska satsa mer på emv och Axfood som koncern ska ha en 25-procentig andel emv-varor om man tittar på hela segmentet och det inkluderar ju både hemköp och Willys. Hur många procent vi ska ha här på Hemköp kan jag inte säga exakt men idag har vi 14 procent emv-varor och det ska vi utveckla vi ser stora möjligheter.Vilka varor gäller det?– Jag kan inte ge några exakta besked men Hemköps Nyttiga är ett lämpligt segment att utveckla. Det är en nischprodukt som skulle fungera bra för vi vill ju hjälpa kunden att handla hälsosamt. Det blir inte främst lågprisvaror, så mycket kan jag säga.Varför gör ni satsningen?– En undersökning som gjordes av HUI vid årsskiftet visade att 86 procent är positiva till emv och tycker att det representerar mångfalden och det vill vi utveckla. Dessutom är Hemköp en viktig del i hela Axfood och därför ska vi bidra genom att satsa på hälsa och miljö.Blir det mer nytänkande?– Jag kan inte ge fler detaljer, jag vill inte avslöja mer nu.Text: Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078