23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pigg 75-åring in i handeln

Lithells kampanj för att sälja Sibylla-korven i dagligvaruhandeln kostar 10 miljoner kronor. Och försäljningen går enligt planerna.

Varumärket Sibylla har hittills varit helt förknippat med gatuköken. Men i år har ägaren, Lithells, som ägs av finländska Atria satsat stort på handeln. Sibylla är en premieprodukt med mer kött och den kostar 20 – 25 procent mer än den vanliga Lithells-korven, skriver Dagens Industri.Sibylla, som fyller 75 år i år, finns nu också utomlands. Omkring 1 300 enheter utanför Sverige säljer produkterna, 70 av försäljningsställena finns i Ryssland.Totalt växer charkmarknaden ganska blygsamt, 2 – 4 procent per år, men det är stora förskjutningar på gång inom gruppen. Ett exempel är kryddiga krovar och ölkorv. Här är ökningen 20-30 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125