23948sdkhjf

Hälsosatsning höjer omsättning

Producenter som erbjuder hälsovarianter av sina varor ökar försäljningen mer än genomsnittet. Det är slutsatsen av en undersökning som brittiska TNS Worldpanel och tidningen Marketing Magazine gjort.

Coca-Colas Zero är ett exempel. Introduktionen av den nya sockerfria varianten ökade försäljningen med sju procent under årets första fyra månader, rapporterar BBC.Procter&Gambles chips Pringles ökade sin försäljning med 17 procent och det tillskrivs bland lanseringen av riskakor och en kampanj för att visa att Pringles innehåller mindre fett än många konkurrenter.Företaget Walkers genomförde en minskning av de mättade fetterna i sina produkter och introducerade en variant av chips som inte friterats. Det lyfte omsättningen med fem procent.– Resultatet av undersökningen visar tydligt att konsumenterna straffar företag som inte hänger på de här trenderna, säger Marketing Magazines chefredaktör Lucy Barrett till BBC.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093