23948sdkhjf

Mat i fart hos Pressbyrån

Pressbyråns kunder är pressade och vill grabba maten i farten, ofta på väg till någon aktivitet. Mer och hälsosammare snabbmat och tydligare exponering  blir det i Pressbyråns nya butikskoncept.

Igår, tisdag, nyinvigde Pressbyrån sin pilotbutik i Odenplans tunnelbanestation och den ska vara mönstret för övriga butiker i landet. Snabbmaten ökar i dignitet och sortimentet utökas samtidigt som man exponerar maten tydligare, genom nya färger på väggar och tak och nyritade skyltar. Maten flyttas ut från ett hörn till en stor hylla mitt i butiken och den blir mer central än den klassiska presshyllan med 1 300 titlar.– Kunderna vill verkligen ha snabbmat och de handlar i farten på väg från jobbet till någon aktivitet. Den går som smör i solsken, berättar Ulrika Kerje som är marknadschef på Pressbyrån. Man har gjort en rockad i sortimentet för att göra det hälsosammare och ett exempel är brödet som finns i flera varianter än tidigare och är grovt och mindre sött. Den vanliga pastan har bytts ut mot nyttigare fullkornspasta och överst på hyllan tronar en rad med hälsosamma juicer. Men vanliga hederliga ingredienser för att laga till ett mål hemma lyser med sin frånvaro, nej färdiglagat ska det vara.– Den nya butiken är ett viktigt delmål på resan mot att visa vad Pressbyrån står för. Som butik är Pressbyrån en klassiker, men med alla nya tjänster och med utveckling av sortimentet har butikerna förnyats under de senaste åren, säger Ulrika Kerje. Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062