23948sdkhjf

Hälso-EMV högt på önskelistan

Konsumenterna vill ha mer egna märkesvaror, EMV, inom färskvarusortimentet, och man vill även ha det när det gäller hälsoprodukter och varianter av varor som uppfattas som nyttiga.

Det framgår av en webbenkät som kedjan Willys gjort bland 1 767 kunder. Nästan hälften tyckte att kedjan skulle satsa sina EMV-krafter på färskvaror och 40 procent nämnde hälsosamma produkter.Lägst var intresset för egna märkesvaror inom kategorierna godis och drycker med två respektive tre procent.– Vi inom handeln måste ha känselspröten ute och ta reda på vad konsumenterna vill ha när det gäller EMV-sortimentet, säger Patrick Grabenbauer, marknadsschef på Willys i ett pressmeddelande. För konsumenterna är EMV en fråga om större valfrihet och vi måste erbjuda ett attraktivt sortiment inom de områden konsumenterna prioriterar. Enkäten utfördes under juli och augusti.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064