Det handlar om produkter i butikernas brödavdelningar. Det började för någon vecka sedan då det avslöjades att kaffebröd som såldes som bakade i butiken egentligen var tillverkat på ett storbageri. Och några dagar senare stod det klart att de tartletter som såldes som butiksbakade, och därmed dubbelt så dyra de som kom från storbageriet, inte alls gjorts i butikerna.Företaget gör nu en riktig pudel, det vill säga lägger sig på rygg och erkänner sina brister.– Nu har vi återigen blivit avslöjade med vilseledande marknadsföring och det grämer oss. Vi har inte skött det här tillräckligt bra. Efter första avslöjandet har vi använt mycket kraft för att förbättra informationen. Men uppenbarligen har vi inte lyckats, säger informationschefen Erik Eisenberg till sajten epn.dk
Bilka ertappat med lögner
Den danska stormarknadskedjan Bilka, ägd av Dansk Supermarked, har hamnat i pinsamt blåsväder två gånger på kort tid. Vid båda tillfällena har man ljugit för kunder om varors ursprung.