23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Willys får hjälp av etniska kunder

Inför Ramadan fördubblar Willys sitt globala sortiment med originalprodukter  från Balkan, Mellanöstern och Östeuropa. Hjälp med urvalet får Willys av kunder från olika etniska grupper.

– Vi har lagt mycket kraft på själva urvalet av nya varor, förklarar Irene Seideman, kategorichef för det globala sortimentet. Vi har t ex låtit kunder med olika etniska ursprung delta i fokusgrupper för att få reda på deras preferenser när det gäller produkter och märken, säger hon.Exempel på nya varor är getost och fårost med olika fetthalter bl a av märkena Gazi och Dodoni, vindruvssirap, granatäppelsirap, kvittenmarmelad, vattenmelonkärnor, yufkadeg, chapatimjöl och frysta pajer med olika fyllningar från Balkan. Totalt utökas det globala sortimentet med ca 200 nya artiklar, enligt en pressrelease.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04