23948sdkhjf

Wal-Mart byter slogan

Amerikanska detaljhandelskedjan Wal-Mart ska byta sin slogan.  ”Save money. Live better” är det nya budskapet.

Detta ersätter slagordet Always low prices, som använts i mer än 20 år. Bytet är en del i en kampanj för att ompositionera Wal-Marts varumärke. De nya reklamfilmer som kommer ska enligt Financial Times vara mer känslomässiga än tidigare då allt fokus lades på priser och produkter.Men priset är fortfarande den viktigaste delen i kedjans image. I den nya kampanjen basuneras det ut att Wal-Mart genom sina prissänkningar sedan 2006 har sparat 2 500 dollar åt varje amerikanskt hushåll. Bakom det påståendet ligger en ekonomisk studie gjord av en konsultfirma. Vidare har kedjan startat en webbsida där man i realtid ska kunna se hur mycket pengar Wal-Mart har sparat åt det amerikanska folket under innevarande år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.055