23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Wal-Mart byter slogan

Amerikanska detaljhandelskedjan Wal-Mart ska byta sin slogan.  ”Save money. Live better” är det nya budskapet.

Detta ersätter slagordet Always low prices, som använts i mer än 20 år. Bytet är en del i en kampanj för att ompositionera Wal-Marts varumärke. De nya reklamfilmer som kommer ska enligt Financial Times vara mer känslomässiga än tidigare då allt fokus lades på priser och produkter.Men priset är fortfarande den viktigaste delen i kedjans image. I den nya kampanjen basuneras det ut att Wal-Mart genom sina prissänkningar sedan 2006 har sparat 2 500 dollar åt varje amerikanskt hushåll. Bakom det påståendet ligger en ekonomisk studie gjord av en konsultfirma. Vidare har kedjan startat en webbsida där man i realtid ska kunna se hur mycket pengar Wal-Mart har sparat åt det amerikanska folket under innevarande år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|instance-web04