23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stockmann ökade 7 procent

Den finska Stockmannkoncernens försäljning ökade med 7 procent i september och uppgick till 129,8 miljoner euro.

Trots färre öppetdagar i Finland jämfört med året innan, enligt en pressrelease.Den bästa procentuella försäljningstillväxten uppnåddes av Seppälä som ökade med 21 procent. Försäljning ökade med 2 procent i Finland och med hela 82 procent i utlandet. Tillväxten i utlandet berodde på en stark jämförbar försäljningsökning på samtliga marknadsområden samt på expansionen av butiksnätet i Ryssland.Varuhusgruppens försäljning ökade med 9 procent, 3 procent i Finland och 26 procent i utlandet. Tillväxten i utlandet kan kopplas till det nya varuhuset i Moskva som öppnades i februari, samt Bestsellerkedjans expansion i Ryssland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web04