23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

City Gross satsar på svenskt ekokött

Bergendahslägda City Gross gör en satsning på ekologiskt kött genom att införa en speciell märkning och packa det i särskilda tråg så det blir lättare för kunden att välja produkterna.

– Butikernas styckmästare styckar allt kött vi säljer. De märker av en ökad efterfrågan på ekologiskt kött. Den här satsningen hjälper oss möta den efterfrågan med ekologiskt kvalitetsnötkött, säger Anders R Karlsson, produktchef kött på Bergendahlsgruppen.Kedjan arbetar också för att öka tillgången på ekologiskt kvalitetskött av nöt.2009 kommer alla ekologiska charkprodukter inom EU att ha en gemensam märkning. City Gross skriver i ett pressmeddelande att man som första kedja i landet går i från Krav-märkning och väljer den nya EU-varianten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.081