23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tesco klarade inte julens förväntningar

Precis som förutspåtts blev den brittiska julhandeln svag. Största aktören Tesco ökade 3,1 procent i jämförbara enheter för den period på sex veckor som avslutades med trettonhelgen. Förhoppningarna var en  uppgång på fyra procent.

Där med var Tesco sämre än medtävlarna Waitrose med 4,1 procent och Sainsbury med 3,7 procent. Ett glädjeämne för Tesco var dock utvecklingen i butikerna utanför Storbritannien. Total, inklusive nyöppnade enheter, ökade försäljningen med hela 27 procent.På hemmamarknaden gick specialvarorna bäst under julperioden med en ökning på åtta procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web04