23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kampanj gav brist på ekokött

Försäljningen av ekokött ökade 156 procent efter en gemensam reklamkampanj mellan Scan, Coop, Ica och Axfood. Innan kampanjen var det överskott på kött och efter blev det brist.

– Detta är en typ av samarbete som vi vill utveckla inom handeln, vi

ser mycket positivt på fortsatt samverkan med den ekologiska

köttbranschen. Ekokötts reklamkampanj har gett oss idén att ta fram en

säljplan inom Aktionsplan 2010 för att genomföra kampanjer inom fler

kategorier i framtiden. Framförallt gynnar det ju konsumenten när de

ekologiska alternativen blir fler, säger Hélène Arrenfeldt på Svensk

Dagligvaruhandel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|