23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tesco tror på smått i Kina

Brittiska handelskedjan Tesco,  världens tredje största livsmedelssäljare efter Wal-Mart och Carrefour, ska öppna servicebutiker i Kina.

Det handlar om kedjan Tesco Express som öppnar en enhet i Shanghai i nästa månad.Tesco finns redan i landet med fler än 50 stormarknader på östkusten men vill nu alltså öka sin närvaro genom satsning på ett mindre format.Tesco, som nu finns i tolv länder vid sidan av sin hemmamarknad. Den internationell omsättningen står för lite mer än hälften av den totala försäljningen, men för 80 procent av investeringarna. Tesco kom in i Kina 2004 genom ett joint venture med ett lokalt företag. Nu satsar man på att marknadsföra det egna butiksnamnet i Kina och enligt uppgift är det framgångsrikt, skriver Financial Times.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04