23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ekolyft för Axfood

Under 2007 ökade försäljningen av ekologiska varor i Axfoods butiker med  27 procent. Det är en väsentlig uppgång jämfört med föregående år då ökningen var 17 procent.

Det skriver sajten Ekoweb. Den totala försäljningen av ekoprodukter hos Axfood var förra året 270 miljoner kronor.Antalet artiklar har också ökat betydligt. Hemköp hade vid årets slut 397, en ökning 137 jämfört med årets början. På Willys fanns 172, en uppgång med drygt 70 artiklar.– Vi tror inte att den ekologiska försäljningsökningen är en trend utan försäljningen kommer öka även på lång sikt, säger Emily Löfgren som är ansvarig för det ekologiska sortimentet hos Axfood, till Ekoweb.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|