23948sdkhjf

Hallå…Matthias Madsen på Willys i Östersund

Din butik blev utsedd till bästa Willysbutik 2007. Hur känns det?

– Det känns förstås jättebra och vi har kämpat hårt för det. Tävlingen gick ut på att man skulle öka sina snittköp så mycket som möjligt och vi ökade våra köp mest bland Willysbutikerna under sex av nio möjliga månader. De övriga månaderna kom vi sexa, tvåa och trea. Så vi var bäst totalt sett och det är kul.Hur mycket har ni ökat era snittköp?– Jag kan inte säga några exakta siffror men vi har ökat dem i snitt med 9,65 procent.Varför tror du att det har gått så bra?– Det är först och främst för att vi har så engagerade medarbetare och för att vi jobbat stenhårt med försäljningsgraden i butik och tänkt på det varenda dag. Vi är också bra på att göra utrop när vi haft något bra att erbjuda och det har varit väldigt tydligt att kunderna nappat på det. Ofta har vi fått fem till sex direkta frågor från kunder omedelbart. Personalen har också varit väldigt kundorienterad och sett till att vi haft välfyllda hyllor hela tiden.Vad säger personalen?– De är jätteglada och de har ju varit med och tänkt snittköp varje dag. Priset blir en resa till Rom och det är de väldigt glada för. Vi har också fått dvd och annat kul som pris varje månad vi har vunnit men det är väl för att Willys gör sådant här som det går så pass bra som det gör. De är generösa. Stänger ni butiken när ni åker till Rom?– Nej, det får vi ordna på något vis, men det ska bli riktigt kul och vi blir nog borta sådär tre, fyra dagar.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078