23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Annonsering på internet ökar mest

Förra ökade investeringarna i reklam med sex procent till en totalsumma på 32 miljarder kronor. Mest ökade annonseringen på nätet.

Satsningarna på



internet uppgick till drygt fyra miljarder, vilket är en uppgång med 36



procent. Om man delar upp denna kategori i olika avdelningar framgår att den så



kallade sökmotorreklamen, alltså där reklam för ett bolag dyker upp i eller i



spalten bredvid sökmotorns träffar, ökade allra mest. Här steg investeringarna



med 69 procent, berättar Dagens Industri som tagit del av statistik från IRM.


Dagspressen är



fortfarande den största kanalen och står för 28,5 procent, men det är en



tillbakagång med 0,8 procentenheter. Tvåa är TV som dock också tappar relativt



sett, - 0,3 procent till 14,8.


Internets andel



är nu 12,8.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.094