Hallå där... Martin Broberg på Willys Söndrum, Halmstad
– Vi har ett helt annat färskvarutänkande jämfört med tidigare. Frukt och grönsaker är det första som möter kunden och vi fokuserar på färskvarorna på ett helt annat sätt med grillavdelning och bake off till exempel.Stämmer det att ni utökat ert ekologiska sortiment?– Ja, inom frukt och grönt har vi ökat med 300 artiklar, vilket innebär ett trefaldigande av sortimentet. Det ekologiska ligger helt rätt i tiden och för att samla alla ekologiska frukt- och gröntprodukter har vi byggt ett växthus inne i butiken. Kunderna förväxlar lätt annars det konventionella med det ekologiska.Vad är annars nytt i butiken?– Butikskommunikationen med skyltar och etiketter är också ny och ska göra det tydligare och enklare för kunden att hitta i butiken.Hur länge har butiken funnits?– I fem år. Ombyggnaden har tagit åtta veckor. Nu kommer vi att köra den här pilotsatsningen under ett halvår och noga utvärdera hur det faller ut.Hur har ni fått med er personalen?– Personalen har varit positiv ända från början och tycker satsningen på färskvaror känns jättebra. Vi har fått information och utbildning av Willysfolk centralt.Är ni stressade just nu?– Vi har pressvisning i morgon klockan 17 och öppnar för allmänheten klockan 18, så vi har några timmar kvar att hinna finjustera allt. Men det mesta är klart.Kajsa Söderberg