23948sdkhjf

Stort pådrag kring ny godisförpackning

Att premiärvisa en ny utformning av konfektyrförpackning på ett designmuseum kan tyckas konstigt. Men Fazer är ett starkt varumärke, fast förankrat i finska folksjälen. Så därför är det nog inte märkligt.

Det handlar om utformningen av designen på lakrtisprodukterna.– Lakrits, som nästan varit en nostalgisk produkt, håller på att bli en ny trend. Vi ser stor potential för lakritsen både på den finländska marknaden och utomlands. Det är rätt tid att satsa på den, säger verkställande direktör Tom Lindblad på Cloetta Fazer Konfektyr AB, i ett pressmeddelande.Han förklarar vidare att nya förpackningar håller produkterna moderna och öppnar möjligheter för framtiden.Samtidigt ligger det som sagt mycket nostalgi i produkten och det finns därför ett intresse att bevara dessa värden.”Av den gamla designen vill man bevara de element som konsumenterna betraktar som styrkor: den grafiska stilen, färgsättningen och kopplingen till historien. Den nya designen ska också stöda internationaliseringen av produkten och möjliggöra lansering av nya produkter under samma image”, skriver Fazer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.071