23948sdkhjf

Kunder trötta på lågpris

I Handelsbarometern som görs av Svensk Handel frågades 150 handlare om vad som ökat eller minskat i betydelse för kunden. Helt klart är att lågpris är på väg ut.

Allra

flest, 92 procent, anser att produkternas miljövänlighet har ökat i

betydelse. Att produkten är hälsosam har blivit viktigare anser 79

procent, på tredje plats finns hög kvalitet, med 77 procent.Svenskarnas

törst efter lågprisvaror verkar har släckts. 47 procent av handlarna

anser att låga priser har minskat i betydelse när kunderna gör sina val. Så här ser önskelistan ut över de egenskaper maten ska ha:1. Hög kvalitet 93 procent2. Hälsosam 72 procent3. Miljövänlig 69 procent4. Design 61 procent5. Lågt pris 56 procent6. Originalitet 50 procent

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125