23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fram Foods sponsrar simskolor

Svenska simförbundet och Fram Foods AB i Lysekil har tecknat ett treårigt samarbetsavtal som är inriktat på att öka simkunnigheten i Sverige.

Varje år beräknas drygt 110 000 barn delta i sommarsimskolorna. Det blir produkten Isbjörnens kaviar som kommer att sponsra Baddaren som är det första simprovet i den svenska Simlinjen. Simlinjen har utarbetats av Simförbundet och är ett pedagogiskt verktyg i att lära barn att simma. – Att vara med och hjälpa till att öka simkunskapen i Sverige är något vi är mycket stolta över på Fram Foods. Vi tycker också att Isbjörnen som symbol passar bra i projektet. Isbjörnen är ju en baddare på att simma och därför är vi också huvudsponsor för det klassiska simmärket Baddaren, säger Mats Christensson, försäljnings- och marknadschef på Fram Foods.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078