23948sdkhjf

Hallå…Jenny Fridh, ny informationschef på Kronfågel

Du har tillträtt som ny informationschef på Kronfågel. Vad har du för planer?

– Jag håller på att lära mig hur man arbetar här på Lantmännen Kronfågel och jag har inga övergripande planer ännu. En sak som jag lärt mig är att kycklingätandet ökar ordentligt och att kyckling blivit ett populärt alternativ till andra köttslag.Hänger det ihop med prisökningarna på rött kött?– Jag tror att det är en kombination av det och klimatdebatten. Konnsumenterna har upptäckt att kyckling inte belastar miljön lika mycket som annat kött gör. Vi har börjat klimatdeklarera vår kyckling och det innebär att vi kollar allt från förpackningen till leverans i butikerna. Hur ser kycklingtrenden ut?– Kyckling ökar väldigt mycket på grillen och vi har börjat sälja färdigmarinerad kyckling i ett tråg som man ställer direkt på grillen. Det är väldigt populärt. Jag tror också att konsumenternas intresse för kyckling ökar och att man vill experimentera med kyckling i flera sammanhang och det gör att kyckling blir mer allround. Men annars är det vår kycklingfilé som säljer bäst, det är helt klart.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065