Hallå…Sven-Eric Ericsson, stormarknadschef på Coop Forum i Karlskoga
– Det gick jättebra och vi hade en lång kö utanför butiken när vi öppnade klockan 10. De ville komma in och handla och såg det som en stor grej.Vad hade ni för aktiviteter?– Först och främst hade vi olika demonstrationer och provsmakningar. Vi hade också lägre priser på många produkter som vi hade annonserat i flygblad en vecka före öppningen. Vi annonserade också i de lokala tidningarna. Bäst priser var det på kaffe, kyckling och färska räkor som gjorde verklig succé.Vad innebär utbyggnaden?– Vi får en ökad försäljningsyta med 2000 kvadratmeter. Renoveringen har varit en riktig rotrenovering från grunden och vi har bytt i princip allt inklusive alla kylar och frysar. Hur kommer det påverka försäljningen?– Vi hoppas att vi ska sälja mer men hur mycket vi ska öka går vi inte ut med.Varför har ni byggt om?– Sist vi gjorde något här i butiken var 1997 och man märkte att allt hade blivit väldigt slitet. Nu har vi Coop Forums koncept med manuella chark-, fisk- och kosmetikdiskar. På andra ställen i Värmland ligger kosmetikavdelningarna i köpcentrummen men hos oss blir det en shop-in-shop.Camilla Myrsten