23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ketchupkriget fortsätter

Ica och Procordia fortsätter sin kamp om hur mycket en ketchupflaska ska kosta och nu spekuleras det att Ica strider för att främja sina egna varumärken.

Staffan Ekengren som är presschef på Ica förnekar att det är så.

– Nej, det är det inte. Det finns väldigt många ketchupmärken i Ica:s

sortiment och det ska det fortsätta att göra, säger han.Hos Procordia försvarar man höjningarna med att råvaran har blivit väsentligt dyrare.– Världsmarknadspriset på tomatpuré har nästan fördubblats under den

skördeperiod vi har bakom oss. Vi har aviserat en prishöjning som vi

står fast vid. Ica har inte accepterat det, säger Helena Giertz,

informationsdirektör på Procordia Food, till E 24.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04