23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coca-Cola lanserar Ramadanläsk

Ramadan inleds i dag, måndag, och det brukar innebära en rejäl dipp för Coca-Cola men i år vill man vända utvecklingen genom att lansera en särskild Ramadanburk.

Eftersom det är förbjudet att äta och dricka mellan gryning och skymning sjunker försäljningen. Att kvällsmåltiden avslutas med en fruktdryck gör inte situationen bättre.– Att symbolen trycks på burkarna handlar om

att få Coca-Cola att förknippas med en högtid som innebär att familjen

samlas och äter och dricker tillsammans. Symbolen finns där av samma

anledning som att vi smäller på jultomten på burken i Sverige, säger

Peter Bodor, informationschef på Coca-Cola Sverige. Ramadanburkarna

kommer framförallt att säljas i Saudiarabien och kommer inte att nå den

svenska marknaden, skriver Dagens Nyheter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04