23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hårdsatsar på drickyoghurt

Skånemejerier satsar hårt på drickyoghurt och lanserar de tre nya smakerna Hallon/Lakrits, Mango och Passion samt Papaya/Ingefära.

Marknaden för drickyoghurt växer stadigt. Senaste halvåret ökade marknaden med 10 procent och den totala marknaden för drickyoghurt på flaska är drygt 6800 ton per år. Bara i Skåne konsumeras 1000 ton årligen. Dryckerna heter exempelvis Glädje, Harmoni och Lycka.– Drickyoghurt är ett populärt mellanmål. Förutom att mellanmålet ska mätta, ska det smaka gott och gärna bli en skön paus. Vi tänker att namnen ska förstärka den positiva upplevelsen av mellanmålet, förklarar Marie Ysberg, ansvarig för Skånemejeriers drickyoghurtssortiment.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03