23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop Norge storsatsar på butikerna

Norska kooperationen drar nu igång en stor satsning för att förbättra sitt butiksnät. Fram till 2010 ska omkring en halv miljard norska kronor satsas i projektet.

– Undersökningar har visat att våra medlemmar ständigt ställer högre krav på våra butiker, säger Coop Norges informationsdirektör Bjørn V Kløvstad.Enligt Coop Norden är detta den största satsning hittills på butiksnätet Här är några detaljerna i planen:+ I Coop Prix-kedjan ska 300 enheter uppgraderas till ett nytt koncept med nya profil och utökad satsning på bröd och frukt och grönt+ Samma plan gäller för 350 butiker i Coop Marked-kedjan+ I Coop Megakedjan får 120 butiker ett nytt koncept och flera av enheterna ska dessutom byggas ut.+ De 23 Coop Obs! ska också få en upprusning och en satsning på bröd samt frukt och grönt.Coop Norge har i dag en marknadsandel på 23,8 procent. Köpet av Smart Club gör att andelen växer med 1,1 procentenhet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|