23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Carrefour ökar mest på mindre butiker

Franska detaljhandelsföretaget Carrefour ökade sin försäljning med 6,8 procent under tredje kvartalet. Räknat på årets första nio månader var uppgången 8,0 procent, allt räknat i konstanta växelkurser.

Försäljningen på hemmamarknaden steg med 3,5 procent i tredje kvartalet. På marknaderna utanför Europa var ökningen 15,8 procent.44 procent av Carrefours försäljning sker i Frankrike, 37 procent i övriga Europa och resten i Asien och Latinamerika.I Frankrike är det supermarketkoncepten som utvecklas bäst. På nio månader var utvecklingen där +5,4 procent medan stormarknaderna ökade med 2,2. I det tredje kvartalet skedde en utjämning, +4,1 på supermarket och 3,5 på stormarknader.Drygt hälften av Carrefours försäljning i Frankrike kommer från stormarknaderna. Supermarket står för en fjärdedel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.127|instance-web01