23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hallå där... Lars Åström, chef för Ica Frukt & Grönt

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Vi tror att frukt och grönt kommer att fortsätta öka nästa år på grund av den hälsomedvetenhet som finns.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Mer basprodukter, men också en fortsatt växt för convenienceprodukter, så som sallad i påse, fruktsallader med mera.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mindre av 2009?– Det är svårt att sia om beroende på hur ekonomin och arbetstillfällen kommer att påverkas i samhället. Vi tror att kunderna kommer att söka sig till basprodukter snarare än det mer exklusiva – man väljer ett standard Royal Gala-äpple i stället för något större och dyrare.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– Dels hur ekonomin utvecklas i stort men också en fortsatt stark hälsotrend bland konsumenterna.Janne Pettersson

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03