23948sdkhjf

Hallå där... Anne Lindfeldt, pr-chef, Coca-Cola

| Av admin | Tipsa redaktionen

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Ja, vårt mål är som alltid att öka vår försäljning från föregående år och det förväntar vi oss även av 2009.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Medvetenheten om det vi stoppar i oss och hur det påverkar vår hälsa och miljö ökar allt mer. Hälsa, miljö och bekvämlighet är de trender som dominerar när konsumenterna får välja. Genren functional food där produkterna är berikade med nyttigheter så som fibrer eller vitaminer kom starkt under året och det är en produktgrupp som vi tror kommer att vidareutvecklas under 2009. Det är viktigt att produkterna är goda och uppiggande, så att behovet som finns tillfredställs snabbt. Konsumenterna är inte villiga att kompromissa och kommer aldrig att göra avkall på att det skall smaka gott, vilket är en del av vår uppgift att se till att det gör.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mindre av 2009?– Det är svårt att säga men vi vet att konsumenten kräver ett brett urval av produkter att välja mellan. Därmed kan det finnas nya utvecklade produkter som tar över och slår ut andra, vilka och hur vet jag inte i dagsläget.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– De senaste åren har frågor som klimatpåverkan och socialt ansvar i leverantörskedjan blivit allt viktigare för konsumenter och andra intressenter i vår omvärld. Som företag vill vi aktivt bidra till en hållbar utveckling, och kunna redovisa ett ambitiöst och trovärdigt arbete. När det gäller våra produkter så ser vi att det går i linje med miljö/ekologi, hälsomedvetenhet och mer tillbaka till det naturliga/ursprunget.Janne Pettersson

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bergendahls nya grossist kan dubbla omsättningen

Brittiska jättarnas fusion blockeras

Axfoods vd: ”Så mycket omsatte vi på nätet”

På ett år har Willys ökat antalet e-handelsbutiker med 50 procent.

Lidl köpte årets första färskpotatis

På nytt jobb
Hon ska styra Arlas kommunikation

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Påsken sänkte marsförsäljningen

Arkiv

Axfood ångar på trots påskeffekten

Duni vinner på prishöjningar

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Convenience fortsätter växa

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

GDL vann Bergendahls upphandling

Nu släpps nytt Hemköpskoncept – måltidsrummet: ”Uppgradering av Hemköp City”

Hemköp Mall of Scandinavia i Solna norr om Stockholm blir testbutik.

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Han får fängelse för hästköttsskandalen

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

Slakteri skållade levande kycklingar

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

"Den lille" Brugsen försvinner i Danmark

Butikerna hyllar vårbudgeten

Plus

Non food kryper närmare maten

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136