23948sdkhjf

Hallå där... Anne Lindfeldt, pr-chef, Coca-Cola

| Av admin | Tipsa redaktionen

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Ja, vårt mål är som alltid att öka vår försäljning från föregående år och det förväntar vi oss även av 2009.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Medvetenheten om det vi stoppar i oss och hur det påverkar vår hälsa och miljö ökar allt mer. Hälsa, miljö och bekvämlighet är de trender som dominerar när konsumenterna får välja. Genren functional food där produkterna är berikade med nyttigheter så som fibrer eller vitaminer kom starkt under året och det är en produktgrupp som vi tror kommer att vidareutvecklas under 2009. Det är viktigt att produkterna är goda och uppiggande, så att behovet som finns tillfredställs snabbt. Konsumenterna är inte villiga att kompromissa och kommer aldrig att göra avkall på att det skall smaka gott, vilket är en del av vår uppgift att se till att det gör.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mindre av 2009?– Det är svårt att säga men vi vet att konsumenten kräver ett brett urval av produkter att välja mellan. Därmed kan det finnas nya utvecklade produkter som tar över och slår ut andra, vilka och hur vet jag inte i dagsläget.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– De senaste åren har frågor som klimatpåverkan och socialt ansvar i leverantörskedjan blivit allt viktigare för konsumenter och andra intressenter i vår omvärld. Som företag vill vi aktivt bidra till en hållbar utveckling, och kunna redovisa ett ambitiöst och trovärdigt arbete. När det gäller våra produkter så ser vi att det går i linje med miljö/ekologi, hälsomedvetenhet och mer tillbaka till det naturliga/ursprunget.Janne Pettersson

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Coops vd får hård kritik från facket: ”Nedlåtande”

35-procentig ökning av e-handeln hos Coop Norrbotten

Brittiska dagligvarukedjor backar – lågprisaktörer tar andelar

Lindt trotsar mättad marknad

Midsona köper företag för 600 miljoner

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Arkiv

Tvisten i Rosengård över – Interfoods butik har öppnat

Uppgörelse nådd mellan Bergendahls och Trianon.

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Cloetta: Inget stort volymtapp trots prishöjningar

På nytt jobb
Chefskarusell i föreningarna – han tar över Coop Oskarshamn

Axfoods e-handelslyft

Sommarklippet – halva priset på Fri Köpenskap!

Kaffe och potatis höll nere matpriserna

Forskare grottar i butikssvinn på kunskapsfestival

Greenfood köper finsk verksamhet

{Auto_mat}en blir större – och öppnas på 15 nya platser

Så ska Edvin Johansson ta det personallösa konceptet vidare.

1

De vill göra allt pantbart via app – börjar med Yes diskmedel

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Ica Maxi vinnare i juni

Nu är han ensam ägare till Gekås

Coop bygger ny butik – öppnar 2021

Hon är moderator för Retaildagen

Willys kräver övergångsställe från Ica Maxi

Regeringen sätter mål för matsvinnet

Vill bygga 168 bostäder vid Willys

Ica Sveriges marknadsdirektör lämnar – de ersätter

Nu bunkrar köpare gula ärtor

Tomt på ärtor i frysdiskarna

Färska ägg levererade till dörren

På nytt jobb
Coop utser ny Netto-vd

Handlare rasar – i dag införs rökförbudet

Färdiga fyndlådor mot svinn

De ska placera Coop på den digitala kartan

1

Ica och Hemtex lanserar varumärke för dagligvarukunder

På nytt jobb
Dagligvaruprofil ny vd på Ewerman

På nytt jobb
Maria Smith går från Ica till Axfoundation

På nytt jobb
Svensk Glasåtervinning får ny vd

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.121