23948sdkhjf

Hallå där... Anne Lindfeldt, pr-chef, Coca-Cola

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Ja, vårt mål är som alltid att öka vår försäljning från föregående år och det förväntar vi oss även av 2009.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Medvetenheten om det vi stoppar i oss och hur det påverkar vår hälsa och miljö ökar allt mer. Hälsa, miljö och bekvämlighet är de trender som dominerar när konsumenterna får välja. Genren functional food där produkterna är berikade med nyttigheter så som fibrer eller vitaminer kom starkt under året och det är en produktgrupp som vi tror kommer att vidareutvecklas under 2009. Det är viktigt att produkterna är goda och uppiggande, så att behovet som finns tillfredställs snabbt. Konsumenterna är inte villiga att kompromissa och kommer aldrig att göra avkall på att det skall smaka gott, vilket är en del av vår uppgift att se till att det gör.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mindre av 2009?– Det är svårt att säga men vi vet att konsumenten kräver ett brett urval av produkter att välja mellan. Därmed kan det finnas nya utvecklade produkter som tar över och slår ut andra, vilka och hur vet jag inte i dagsläget.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– De senaste åren har frågor som klimatpåverkan och socialt ansvar i leverantörskedjan blivit allt viktigare för konsumenter och andra intressenter i vår omvärld. Som företag vill vi aktivt bidra till en hållbar utveckling, och kunna redovisa ett ambitiöst och trovärdigt arbete. När det gäller våra produkter så ser vi att det går i linje med miljö/ekologi, hälsomedvetenhet och mer tillbaka till det naturliga/ursprunget.Janne Pettersson

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062