23948sdkhjf

Hallå där... Helena Giertz, kommunika- tionsdirektör, Procordia

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Senaste årens målmedvetna satsning på att vårda och utveckla varumärkes- och produktportföljen fortsätter under 2009. Vi planerar för ökad försäljning genom stärkta marknadsandelar, även om totalmarknaden förväntas bli svagare än 2008.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Generellt fortsätter färdigmat att utvecklas positivt, inte minst då konsumenterna under lågkonjunktur i mindre utsträckning väljer att äta på personalrestauranger. Vårt sortiment är generellt inte speciellt nischat mot premiummarknaden, vilket skapar stabilitet kring produktportföljen i ett brett perspektiv.Vilka produkter/produktkategorier tror ni folk köper mindre av under 2009?– Produkter inom mer exklusiva kategorier och med tydlig premiumprofil.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– Försäljning till mer premiumbetonade restauranger kommer att påverkas, eftersom enkelhet prioriteras i lågkonjunktur. Vidare kommer vi att träffas mer i hemmen, vilket gynnar dagligvaror på bekostnad av out of home. Lågpristrenden kommer naturligtvis också att komma i fokus. Ekologi och naturlighet är fortsatt starka trender.Janne Pettersson

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062