23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hallå där... Charlotte Hagö, kommunikationschef hos Pågen

Förväntar ni er ökad försäljning 2009?

– Ja, det gör vi. Vi har starka nyheter på gång, och vi har investerat mycket i bagerierna och i säljkåren. Vi känner oss redo. Den kraftiga konjunkturnedgången kan givetvis påverka hur den totala brödmarknaden utvecklas.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mer av 2009?– Vi tror på fortsatt hälsomedvetenhet, men vi vet att i kristider vill folk unna sig lite lyx, vilket kan ge ett uppsving på premiumsegmentet och kaffebröd.Vilka produkter/produktgrupper tror ni folk köper mindre av 2009?– Produkter utan tydlig fördel - smak, nytta eller både och - för konsumenten kommer att få det svårare när man blir mer omsorgsfull i sina val.Vilka starka trender eller omvärldsfaktorer tror ni kommer att få störst påverkan på 2009 års försäljning?– Lågkonjunkturen, miljöfrågorna och innehållsdebatten, frågan om vad som finns i vår mat.Janne Pettersson

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|