23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

EMV stormar fram i Danmark

På fem år har försäljningen av handelns egna varumärken, EMV, ökat med 16 procent i den danska dagligvaruhandeln. I dag är den totala andelen 26 procent. Mycket talar för att den fortsätter stiga.

Det skriver danska lantbruksrådets tidning Food Culture. De största EMV-kategorierna i Danmark är mjukpapper, djurmat, juice, kryddor och kaffe.Danska kooperationen räknar med att öka EMV-försäljningen med hela 20 procent under året.Coop Danmarks informationsdirektör Jens Juul Nielsen tror på tillväxt för lågprismärket X-tra och miljömärket Änglamark. Detta svenska namn samlar nu produkter som tidigare såldes under varierande EMV-namn i den danska kooperationen..

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|