23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Djupfryst ökade 2008

Djupfrystvolymen ökade med 1,6 procent i dagligvaruhandeln i fjol. I värde blev ökningen hela 6,3 procent. Men färdigrätterna tappar i volym.

Djupfrysta färdigrätter ökade med 1,3 procent i värde i fjol, men tappade 2,6 procent i volym, enligt statistik från Djupfrysningsbyrån.– Vi har inte lyckats tillmötesgå konsumenternas krav. Bland annat har vi varit alltför otydliga i debatten om tillsatser och annat när det gäller processad mat, säger Jörgen Olsson, vd för Findus, till Djupfrysningsbyråns nyhetsbrev Kristallklart.Men Olsson tror ändå att nedgången för färdigmaten inte blir långsiktig, utan snarare ett hack i försäljningskurvan.De starkaste volymökningarna i fjol hade frukt och bär med 16,6 procent och vegetariskt med 12,7 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.124|instance-web03