23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Anna Bjur, nordisk marknadschef på Barilla

Ni har gjort en klänning av pasta, berätta?

– Ja, vi har gjort en klänning av Farfalle, som är vår fjärilspasta och vi valde den för att den är så vacker att se på. Det pågår just nu en utställning om italiensk modedesign på Hallwylska palatset i Stockholm. Det är designern Bea Szenfeld som har ritat klänningen och vi gör det här för att profilera vår pasta. Vi är det företag som har flest former i vårt sortiment.Hur många varianter har ni?– Vi har 17 olika varianter men alla säljs inte överallt.Vilken är störst?– Det är den vanliga spaghettin som är vårt i särklass största produktnummer. Den går hem hos alla och ger lite Lady och Lufsenkänsla. Därefter kommer nog Fusilli och Penne, pastarör. Italienarna vill gärna koppla formen till såsen.Hur då?– Rigatonin som är rörformad och räfflad passar bra till såser för den fångar upp såsen på ett bra sätt och spagettin passar bra till pesto. Farfalle passar i pastasallader för den är vacker att se på och kan ätas både varm och kall.Hur många varianter har den närmaste konkurrenten?– Det är Kungsörnen och jag vet inte exakt hur många varianter de har. De är väldigt stora på snabbmakaroner och det jobbar inte vi med. En italienare skulle inte använda snabbmakaroner som vi gör här, han skulle lägga dem i soppa eller gratäng.Camilla Myrsten

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|instance-web03