23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Jörgen Szymcsak, försäljningschef på Falkeskogs delikatesser

Ni lanserar fem nya sillsmaker i år, varför så många?

– Vi tycker att vi behöver förnya oss och att vi har varit lite för passiva på det området. Samtidigt plockar vi bort två gamla smaker.Vilka plockar ni bort?– Vi tar bort vitlökssill och citronsill och det är efter att vi har undersökt marknadens behov.Hur ser trenden ut när det gäller smaker?– De flesta vill ha rena klara smaker och gillar inte det som innehåller majonnäs. Citrus är populärt och det blir grunden för våra nya sillar. Ett exempel är pepparrot/lime. Det ska vara lite tapaskänsla.Hur går det med de unga och sillen?– Trenden går fortfarande mot att det är folk över trettio år som köper sill och vi vill att yngre människor ska bli intresserade och det är därför vi gör den här satsningen. Det är viktigt att nå nya konsumentgrupper.Ökar eller minska sillförsäljningen?– För oss är den ganska stabil men vi kan se att den ökar i antalet förpackningar men minskar i volym. Vi har lanserat mindre förpackningar för vi har efter att ha undersökt marknaden fått klart för oss att konsumenterna vill ha tillgång till många smaker.När på året säljer ni mest sill?– Jul är nummer ett bland högtiderna och sedan kommer påsken. Midsommar kommer som nummer tre.Camilla Myrsten

BREAKING
{{ article.headline }}
0.254|instance-web03